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 MAME v0.118 
Lundi 06/08/07 à 10:49 par Firebrand
Il n'aura fallu cette fois que 3 releases intermédiaires pour arriver à une nouvelle version officielle de MAME. Voici ce que celle ci apporte:
The latest official release of MAME is now available on the Latest Release page. This release is the first official version with the updated input system support. Hopefully most of the issues were dealt with during the development cycle, but if you find something not working correctly, please report it (and any other bugs) over at MAME Testers.

Source Changes
- Changed INI parsing so that mame.ini is parsed twice, picking up changes to the inipath. [Aaron Giles]
- Fixed bug in options handling introduced with recent changes. [Nathan Woods]
- Fixed macros in stvcd.c to work with C89 compilers. [Mike Haaland]
- Fixed some more 64-bit warnings and unused functions. [Oliver Stoneberg]
- Fixed DIP switch "Difficulty" in fstarfrc. Also added DIP locations to the tecmo16 driver. [BisonSAS]
- Simplified the nemesis video driver code. [Atari Ace]
- Modularized the TMS5220 code. [Lord Nightmare]
- Fixed issues with recent R-Type ROMset. [Brian Troha]
- Fixed a number of issues in the HD6309 core. [Darren Atkinson]
- Sync with AGEMAME: [James Wallace]
.removed the 'lamps.c' module from the source tree
.cleaned up names in the BFM BD1 driver
.moved VFD drawing functions out of the video update
.overhauled the sound system in the MPU4 driver
- Changed windows builds so that all tools use the utf8_main entry point consistently. [Aaron Giles]

New games added or promoted from NOT_WORKING status
- Dancing Stage Euro Mix 2 [smf]

New clones added
- Maximum Force (No Gore version) [Brian Troha]
Télécharger MAME v0.118
Site Officiel de MAME
 
 Mupen64K v0.7.9 
Lundi 06/08/07 à 10:42 par Firebrand
Une nouvelle version de ce build non officiel de Mupen64 vient d'être mis à jour. Les améliorations de la version 7 (sans plus de précision de la part de l'auteur) sont les suivantes:
- resumed development due to user challenge
- cleaned up GUI
- fixed bug regarding game list not displaying correctly
- online recording/offline playback works
- recording to avi at full speed
- supports goldeneye hacked roms
- fixed bug where a different rom would load in kaillera even though it wasn't the one selected to play
- updated SupraclientCPPE to final version
- improved performance of online play
- recording avi from current play & recording from movie file
- better chat callback
- displays CRC for speed benchmark and simple debugging
- wrote a custom movie file format .mkr (Mupen64K Recording)
- tons of new little features
Télécharger Mupen64K v0.7.9
Site Officiel de Mupen64K
 
 ColEm v2.3 
Dimanche 05/08/07 à 23:32 par MrBean
Marat Fayzullin nous gratifie d'une nouvelle version de son émulateur ColecoVision. À noter que la version disponible en téléchargement ci-dessous comprend aussi un build DOS du programme.
* Changed Z80 NMI handling to comply with the standard.
* Added "show all sprites" option (-allspr).
* Added error messages to ColEm-Windows and ColEm-Symbian.
* Added button and key remapping configuration to ColEm-Symbian.
* ColEm-Symbian application menu is now split into three pages.
* ColEm-MSDOS is now prebound with DOS32A extender, instead of outdated DOS4GW.
Télécharger ColEm v2.3
Site Officiel de ColEm
 
 Osmose v0.8.2 
Dimanche 05/08/07 à 23:30 par MrBean
Nouvelle version pour cet émulateur open source supportant la Game Gear et la Master System de Sega.
-Small modification in main.cpp: The ROM filename can be at any position
on the command line. So osmose can be used with file browser that
generate command line with filename as last argument.(Bruce aka Nintendont request).
-Change sound buffer size to reduce emulation/sound desynchro.
-Correct a bug in SN76489 that causes major distortion in some games.
-Correct a bug in SN76489 that cause change on Channel2 frequency not to be made
on Channel3 when it should be.
Télécharger Osmose v0.8.2 (Win)
Télécharger Osmose v0.8.2 (Linux)
Site Officiel de Osmose
 
 Trois traductions Mega Drive chez Terminus Traduction 
Dimanche 05/08/07 à 17:35 par MrBean
La traduction Mega Drive n'est pas une chose simple puisque pour ce faire, il existe très peu d'outils et il faut s'attendre à faire face à de nombreux problèmes. Car chez Sega, les graphismes sont généralement très bien compressés (comparativement avec Nintendo, par exemple). Heureusement, de courageux traducteurs comme FlashPV relèvent le défi ! Ce dernier vient de publier, au sein de l'équipe Terminus Traduction, trois patchs de traduction en langue française : Mercs de Capcom, Golden Axe de Sega et Battle Squadron de Innerprise Software, sorti à l'origine sur Amiga.
Site Officiel de Terminus Traduction
 
 LusSpace FE v1.17a 
Dimanche 05/08/07 à 17:24 par MrBean
Space1 vient de publier une nouvelle version de son frontend excellent nommé LusSpace FE. Il permet de gérer les ROMs d'un très grand nombre de systèmes très facilement dans une interface graphique très conviviale et avec beaucoup d'options sympathiques.
- online update of dats work, change all links to download the dats from www.spacemul.net !!!
- add a button in Emulator page to launch emulators directly without roms
I will update dats with the last GoodTools like GoodGG and GoodSMS, stay tuned !!!
Télécharger LusSpace FE v1.17a
Site Officiel de LusSpace FE
 
 Twinconf v1.0 
Dimanche 05/08/07 à 04:19 par MrBean
Guillaume, alias GuildRx, m'informe par e-mail d'une importante mise à jour de son utilitaire de configuration M2ec qui permettait de configurer facilement l'émulateur Model 2 Emulator. Pour l'occasion, le programme change même de nom pour Twinconf. Aujourd'hui en version 1.0, vous pouvez le télécharger à partir du lien au bas de cette news. Mais d'abord, voici beaucoup plus d'information à propos de cet utilitaire grâce aux précisions qu'il m'a transmises.

- En fait le point essentiel de Twinconf, est qu'il facilite le paramétrage vidéo, ainsi que le changement de répertoire de roms, pour ces deux emulateurs.

- Avec ces deux émulateur, pour améliorer le confort visuel, il faut ouvrir et éditer emulator.ini. Le problème, c'est que quand on ne connait pas grand chose en configuration de fichier ini, c'est un vrai casse pipe pour les travailler.

- Aussi ce logiciel va permettre de générer un fichier Emulator.ini de façon simple, claire et précise. Le tout se résumant en trois faces :
1-Sélection de l'émulateur
2-Sélection des paramètres
3-Génération de Emulator.ini

- L'interface graphique se veut lisible et d'un simplisme d'utilisation (du moins c'était le but), et si un pépin vient pointer son nez, un fichier d'aide en pdf (format universel et graphique) permettra à l'utilisateur de se repérer dans les différents aspect du soft.

- Avantage indéniable, il ne pèse pas plus de 3 MO au total et s'exécute très rapidement en Anglais ou en Français (Je voudrais bien le traduire en Italien, en Espagnol et en Allemand, mais je ne connais pas ces langues).

- Inconvénient il ne fonctionne qu'a partir de Windows XP et d'un .NET Framework, ne permet pas encore de lancer les emulateurs (ce que je tenterait de corriger pour la MAJ), et nécessite de chercher manuellement le répertoire des émulateurs lors de la première utilisation.


1-Refonte graphique de l'interface
2-Simplicité d'utilisation
3-Aide intégré
4-Faible poids du logiciel

Télécharger Twinconf v1.0
Site Officiel de Twinconf

 
 GameEx v8.69 
Dimanche 05/08/07 à 03:49 par MrBean
Un frontend pour MAME, ZiNc et Daphne conçu spécifiquement pour Windows XP Media Center (mais il fonctionne également pour Windows 98, 2000, ME et XP). Le .NET Framework 1.1, Windows Media Player 9 au minimum, ainsi que Direct 9.0c, sont nécessaires pour le faire fonctionner.

Ce frontend très populaire vient d'être mis à jour. Voici un résumé des dernières nouveautés :

GameEx 8.68
* Fixes videos not playing in screensaver with certain Codecs
GameEx 8.67
* Fix to frame skipping. Stops the interface runnig too fast at high refresh rates
GameEx 8.63
* New GameLauncher mode feature.
* This feature completely changes the way the user interface works is controlled and displays. It puts GameEx into a simple game mode, with simpler menus, simpler navigation, sinply navigating through your available game lists. Many of the menus are disabled by turning on this setting, and only games lists are available. Navigation is much simpler with paging by pressing left or right, and button 1 and 2 navigate the available lists. Button3 launches game. Recommended for simple cab setups, where you want to lock things down or its for young children. It also supports low resolutions such as 320X240.
* Small screensaver stability fixes
* GameEx setup will now automatically detect old version of MDAC (Micrsoft data access components), and download and install latest version. This is for Windows 98 and Windows 2000.
* It wont be for everyone, but the Gamelauncher feature turns GameEx into an almost completely different front end. Its like the original GameLauncher app, but with the power and advanced configuration of GameEx. I already credit Dave Dribin for helping inspire me with GamEx, but hats off to the original Game launcher

Télécharger GameEx v8.69
Site Officiel de GameEx
 
 bsnes v0.022 (experimental) 
Dimanche 05/08/07 à 03:44 par MrBean
Cet émulateur de la Super Nintendo tournant sous Windows est assez récent, donc peu avancé en comparaison avec la plupart de ses concurrents. Néanmoins, il a comme credo de proposer un debugger avancé et d'avoir un code source très propre.
* Fixed buffer overflow that was manifesting as corrupted tiles in Lemmings 2
* OAM and CGRAM addresses are now invalidated during active display, however the algorithms for how this address invalidation occurs is currently still unknown, so reads/writes are mapped to static addresses for now
* Re-added cheat code editor.
* Windows only: keypresses when main emulation window is not active are ignored once again

Télécharger bsnes v0.022 (experimental)
Site Officiel de bsnes
 
 Final Burn Alpha v0.2.96.72 
Samedi 04/08/07 à 01:53 par MrBean
J'en connais beaucoup qui seront contents ! C'est avec plaisir que je vous annonce une nouvelle version de cet excellent émulateur CPS-1, CPS-2, Neo Geo et System 16 pour Windows. Le site officiel est pour l'instant down, mais la nouvelle vient tout juste d'être postée sur le forum de Barry Harris : juste ici ! Comme d'habitude, les utilisateurs de Windows 2000/NT/XP doivent télécharger la version Unicode et ceux qui utilisent Windows 9x la version Non Unicode.
This list is nothing like exhaustive. These are only the highlights of a big new version;

- Thanks to the contributions of OopsWare we have some nice new drivers
- PGM Hardware
- Video System Hardware
- 1945k III
- Gals Panic
- Power Instinct
- Shadow Force

- I have been busy with the following
- Added a Sega System 18 driver
- Added Ace Attacker, Excite League and Super League to the Sega System 16 drivers
- Added various bootlegs to the Sega System 16 driver
- Added driver for Kaneko 16 Hardware
- Added Honey Dolls, Snow Bros. 3, and The Winter Bobble to the Pandora based driver
- Added a generic lightgun interface to the burn library and converted all existing drivers to use it
- Emulated column and row scroll in System 16 tilemaps (still has a few issues with a few instances)
- Added support for (multiple) YM2612/3438 sound chips (as used by System 18)
- Added support for the RF5C68 PCM sound chip (still has issues which escape me at present, used by System 18)
- Fixed an issue with high BPP support in the generic tiles interface
- Matched all sets to MAME 0.117u3 and added some clones to various drivers

- Added Ganbare Ginkun and Riot to the Tecmo 16 driver [BisonSAS]
- Added kev's preliminary Dec0 driver to debug builds [kev]
Télécharger Final Burn Alpha v0.2.96.72 (Non Unicode)
Télécharger Final Burn Alpha v0.2.96.72 (Unicode)
Site Officiel de Final Burn Alpha
 
 Mednafen v0.8.4 rc1 
Vendredi 03/08/07 à 21:01 par MrBean
Il s'agit d'un émulateur pour Windows qui supporte plusieurs systèmes : Atari Lynx, GameBoy (Color), GameBoy Advance, NES, PC Engine(TurboGrafx 16), SuperGrafx, PC-FX, Neo Geo Pocket (Color), et WonderSwan (Color). Son auteur vient de nous gratifier de la release candidate 1 de la version 0.8.4 de son programme.
Added preliminary support for inputting text directly into the selected address space in the debugger's memory editor.

Moved the temporal video blurring code in mednafen.cpp to vblur.cpp

Added settings "filesys.snap_samedir", "filesys.sav_samedir", "filesys.state_samedir", and "filesys.movie_samedir", default 0, that when
set to 1, will read/write the respective files from/to the same directory the game was loaded from. If you want
to use these, PLEASE read the documentation first, there are caveats!

PCE CD, PC-FX: Added support for MS WAV file offsets and lengths in TOC files.

PCE CD, PC-FX: Fixed a bug that caused CD-DA playback to be off by one sector(the first sector specified was being skipped).

Began work to allow settings to be temporarily overridden during netplay and movie playback.

PCE, PC-FX: Added settings "pce.disable_softreset" and "pcfx.disable_softreset", default 0, which when set to 1 will disable
simultaneous pressing of RUN and SEL. The current implementation kind of abuses the driver-side code that disallows opposing diagonal buttons
being pressed at the same time, so if we ever change that (undocumented) feature to go with the last-pressed direction rather than
clearing both, the description of these settings in the documentation will need to be updated.

PCE CD, PC-FX: Read operations and CD-DA playback will now be stopped when the RST signal is asserted(fixes soft reset issues on PCE CD
games).
Télécharger Mednafen v0.8.4 rc1
Site Officiel de Mednafen
 
 nesDS v7/31/2007 
Vendredi 03/08/07 à 10:53 par Firebrand
Cet émulateur NES pour Nintendo DS vient d'être mis à jour. Une seule petite corection au programme:
- Touch screen problems fixed?
Télécharger nesDS v7/31/2007
Site Officiel de nesDS
 
 SDLMAME v0.117u3 
Vendredi 03/08/07 à 10:50 par Firebrand
Ce build de MAME pour la librarie SDL vient d'être mis à jour selon les dernières sources de l'émulateur.
The u1 input problems should be all fixed now, but delete your old CFG files to avoid problems.
Télécharger SDLMAME v0.117u3
Site Officiel de SDLMAME
 
 WinUAE v1.4.3 FR 
Vendredi 03/08/07 à 10:46 par Firebrand
Freddy de Tradu-France vient de publier une version traduite en français de la dernière version de cet émulateur Amiga.
Télécharger WinUAE v1.4.3 FR
Site Officiel de WinUAE
 
 History.dat v1.17b 
Vendredi 03/08/07 à 10:41 par Firebrand
Le fichier publié hier a bénéficié d'une petite mise à jour et passe maintenant en version 1.17b.
Télécharger History.dat v1.17b
Site Officiel de History.dat
 
 EasyMAME v5.6 
Jeudi 02/08/07 à 22:44 par MrBean
EasyMAME est un frontend très complet et simple à utiliser. Il a aussi l'avantage d'être multilingue et supporte tous les fichiers images, fichiers .dat et .ini, ainsi que le HotRod et le X-Arcade.
- Adapted the rom scanning to the new mame.117u1 build. Because of this changes Easymame isn't compatible anymore with older mame versions.
- Added all new mame options.
- Updated some things to Vista conformity (both visual and under the hood)
Télécharger EasyMAME v5.6
Site Officiel de EasyMAME
 
 MAMEinfo.dat v0.117u3 
Jeudi 02/08/07 à 22:40 par MrBean
Encore un fichier .dat qui passe à une nouvelle version. MAMEinfo.dat v0.117u3 est disponible grâce à une DIFF update sur le site officiel. Dites merci à son relativement célèbre auteur, MASH.
* DIFF-Update only
* Updated to MAME 0.117u3
* Added 0.117u3 Source/Listinfo changes
* Newest Bugs (2nd Aug)
* Fixed Mameinfo.dat infos
Site Officiel de MAMEinfo.dat
 
 History.dat v1.17a 
Jeudi 02/08/07 à 22:34 par MrBean
Ce fichier dat qui contient des informations historiques sur les jeux de MAME vient lui aussi de subir une mise à jour en fonction de la dernière version de MAME.

Télécharger History.dat v1.17a
Site Officiel de History.dat
 
 MAME v0.117u3 
Jeudi 02/08/07 à 22:27 par MrBean
L'équipe de développement de ce célèbre émulateur d'arcade qu'est MAME vient de mettre en ligne une nouvelle version intermédiaire. Vous pourrez en profiter au moyen d'une DIFF update disponible sur le site officiel de la MAMEDev Team.

MAMETesters Bugs Fixed
----------------------
headon0117u2ora [Aaron Giles]
numpadremap0117u2gra [Aaron Giles]
joystick0117u2gra [Aaron Giles]
NewUI0117u2ora [Aaron Giles]
mtrap0117u2ora [Aaron Giles]
verifyroms0117u2ora [Aaron Giles]

Source Changes
--------------
Added some more setup code for the Naomi driver. [R. Belmont]

Improved DIP switches in powerins driver. [BisonSAS]

Added some basic cdrom switching to the system 573 driver. Hooked it
up for best of cool dancers to work and the Club versions. Added
DIP locations. Moved fake switches to the configuration menu. [smf]

Added preliminary video hw emulation and sound support to the
2 Minute Drill driver. [Tomasz Slanina]

Added an optional vsync callback to the TIA emulation to allow a
driver to dynamically change the screen configuration. [Wilbert Pol]

Cleaned up redundant function names. [Atari Ace]

Changed CreateWindowEx() call to be win_create_window_ex_utf8(),
removing the need for a string conversion. [Nathan Woods]

Fixed running the konamigx BIOS on its own do what it should:
display a scrolling marquee telling the operator to attach
a ROM board. [Alex Jackson]

Added new debugger commands for hardreset and softreset.
[Nathan Woods]

Added built-in support for 14-segment and 16-segment LEDs with
comma/period additions. Split vacfdisp into component specific
drivers. The system now supports the Rockwell 10937 (aka MSC1937)
and 10957, as well as the BD1. All relevant drivers have been
updated with the new code, and new layouts have been prepared.
[James Wallace]

Fixed a few more 64-bit build errors. [Aaron Giles]

Separated build tools from general tools. Build tools are now located
in the build/ subdirectory. [Aaron Giles]

Added new general library module astring.c, which supports allocated
strings of arbitrary length and a number of basic functions on them.
[Aaron Giles]

Replaced assemble_x_strings() functions with the astring equivalents.
Updated code in several places to use astrings where appropriate.
[Aaron Giles]

Added new tool src2html which is used to convert the MAME source tree
to HTML format with linked include files and color coded keywords
and comments. [Aaron Giles]

Converted the memory pool code to a more generic resource pool.
Changed internal MAME tracking of timers and save state registrations
over to using the new system. [Aaron Giles]

Removed underscores from some keycode token names. Thus,
KEYCODE_0_PAD now becomes KEYCODE_0PAD. This is to prevent confusion
when parsing multiple keyboard items. Due to this change, also removed
imperfect backward compatibility with older configs; some mappings
will still work, but some won't. Note that this change will also
break some existing ctrlr files; new ones will be provided.
[Aaron Giles]

Did some cleanup of the tilemap interfaces. Changed tilemap type
constants to be an enum prefixed by TILEMAP_TYPE_* instead of simply
TILEMAP_*. Removed unused members from the tile_info structure.
[Aaron Giles]

New clones added
----------------
Cross Blades! (Japan) [Stefan Lindberg]
Shadow Force (Japan Version 2) [Stefan Lindberg]
Dig Dug (Sidam bootleg) [David Haywood]
Dance Dance Revolution Best of Cool Dancers [smf]

New games marked as GAME_NOT_WORKING
------------------------------------
Astron Belt [Andrew Gardner]
Cobra Command (Sega LaserDisc Hardware) [Andrew Gardner]
Galaxy Ranger [Andrew Gardner]
Star Blazer [Andrew Gardner]
Site Officiel de la MAMEDev Team
 
 Ootake v1.21 
Jeudi 02/08/07 à 22:21 par MrBean
Basé sur l'ancien programme PROJECT PC2E, Ootake est un émulateur PC Engine japonais sorti en 2006. Son auteur, Kitao Nakamura, nous gratifie aujourd'hui d'une nouvelle version qui contient les améliorations suivantes :
- The operation timing of CD-DA(CD sound source) play processing was
elaborately brought close to a real machine. I think that the timing of
the voice and the image became it in a lot of games as well as a real
machine.
- Processing related to the memory access and drawing, etc. was sped up. I
think that processing lightened in some measure of a personal computer
environment so not fast.
- When "Gradius II" is started, it become the mode to which the laser and
spread-bomb do not blink. As a result, it is possible to play comfortably.
In case of unnecessary, remove the check on "Auto Improve Graphics
(Gradius II)" of "Setting->CPU" menu.
- In "Rainbow Island", when the display of "Hurry!!" appears, the going
under water scene was made reproduction near real machine (The character
display remains in the line top of water).
- In "Top wo Nerae vol.1", the load to the personal computer has been
decreased.
- In some games ("BURAI" etc.), when the CD sound source is played, the bug
that had stopped in the first part once occasionally (generated from
v1.19) was corrected.
- "PC Performance Test" was added to "Info" menu. Whether Ootake operates
comfortably without the processing delay is checked. If "((( Bad Condition
[x]! )))" is displayed, the processing delay has occurred. In that case,
the trouble (in the game) might occur because the disk access timing is
late when playing "CD-Game".
- Additionally, a detailed part has been improved and corrected.
Télécharger Ootake v1.21
Site Officiel de Ootake
 
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