Organiser
Filtrer par machine :
Type de vue :
 
 Project64 WIP r14 
Dimanche 16/09/12 à 11:42 par Firebrand
Une version de travail pour cet émulateur Nintendo 64 a été publiée.Son origine n'est pas très claire, l'émulateur étant présent en open source sur Google Code alors que la v1.7 qui était en chantier (mais visiblement arrêté) sur le site officiel de Project64 était en beta fermée (et payante) et en closed source. Le code source a-t-il été transmis? Je n'ai trouvé aucune explication sur aucun des sites. Si quelqu'un a un lien qu'il me le fasse savoir! En attendant, voici les nouveautés que cette version propose:
r14
- Just a slight fix to the about boxes actually changing when you select another plugin, this required externing the new _ varients from their respective files.
- Also fixed the problem in the original code where for audio while we were getting the right about value from the dll we werent making the button grey, if it didnt have an about box since we were checking _GFXDllAbout and not _AiDllAbout

r13
- Overhaul the way we handle plugins and their functions, should make it a tad bit more reliable, please note that this is incomplete and certain things may not function properly within the GUI of project64.
- Also anyone want to tell me how to fix up the way the source codes way of using so many extern's instead of just defining them in the header file... (Cant seem to work out why it causes multiple definition errors :S)

r12
- Just some preliminary changes to try and clean and consolidate the code a bit more

r11
- Make the UI a tad bit more pretty XD and yes i did just dump a line of code at the top of main.h XD
- Also note this should compile fine under Visual Studio 2013
- Also removed a double call to ShutdownPlugins() (Since after these function were being called we were calling SetupPlugins() which calls ShutdownPlugins() anyway ), note we now have to investigate why it causes Zilmars plugin to fail to load
Télécharger Project64 WIP r14
Site Officiel de Project64 WIP
 
 WinUAE v2.5.0 Beta 17 FR 
Samedi 15/09/12 à 10:47 par Firebrand
La dernière version beta en date de WinUAE est désormais disponible en français.
Télécharger WinUAE v2.5.0 Beta 17 FR
Tradu-France
 
 MAMEWAH v1.69 
Samedi 15/09/12 à 10:46 par Firebrand
Aparès trois ans et demi d'absence, une nouvelle version de ce frontend pour MAME a été publiée. Juste quelques corrections de bugs sont au programme:
Bugs Fixed:
- Screensaver (eg artwork image) would sometimes flicker up after quitting a game (subsequent to saver running) (fixed),
- Screen didn't fade back to games list when quitting screensaver (if using fading) (fixed).
Télécharger MAMEWAH v1.69
Site Officiel de MAMEWAH
 
 GameEx v12.83 
Mercredi 12/09/12 à 19:23 par Firebrand
Une nouvelle version de ce frontend pour Windows a été publiée. Les améliorations son tles suivantes:
- GameEx now supports non Steam games in Steam.
- Several audio related fixes.
- Fixes unhandled exception.
Télécharger GameEx v12.83
Site Officiel de GameEx
 
 WinUAE v2.5.0 Beta 17 
Mardi 11/09/12 à 19:02 par Firebrand
Le série des beta de WinUAE cvontinue sa course folle. Voici les nouveautés de cette version:
- Enabled windowed mode window maximize button.
- Removed windowed mode window inner edge.
- -diskswapper command line looks inside all supported archive files.
- Any non-UAE controller harddrive didn't work. (b16)
- Beta 16 D3D alignment fix updated, previous broke 1:1 pixel mapping in some situations. (Test this again!)
Télécharger WinUAE v2.5.0 Beta 17
Site Officiel de WinUAE
 
 FS-UAE v1.3.26u1 
Dimanche 09/09/12 à 12:10 par Firebrand
On reste dans le monde e l'Amiga avec cette nouvelle version de WinUAE. Les améliorations sont les suivantes:
- Fix window manager icon lookup on Linux [grimi].
- (Launcher) Associate .fs-uae files with FS-UAE (windows installer).
- (Launcher) Expand ~/ and $HOME/ in paths from config files.
- (Launcher) Fixed joystick matching when joystick name contains multiple adjacent spaces.
- (Launcher) Set window icon for Linux also, in case the desktop environment does not pick up the .desktop file icon.
Télécharger FS-UAE v1.3.26u1
Site Officiel de FS-UAE
 
 WinUAE v2.5.0 Beta 16 FR 
Dimanche 09/09/12 à 12:07 par Firebrand
Cette version beta a été traduite en français dans la foulée par l'équipe de Tradu-France.
Télécharger WinUAE v2.5.0 Beta 16 FR
Tradu-France
 
 WinUAE v2.5.0 Beta 16 
Dimanche 09/09/12 à 12:07 par Firebrand
WinUAE s'offre encore une nouvelle version beta. Voici ce qu'elle nous propose:
- Added easy to use log options to Paths panel. Open = open selected log or current config to text editor. Save All = create file that includes both logs and current configuration. Makes requesting logs easier for debugging purposes. Log checkbox overrides misc panel logging option. Checkbox state not saved, resets back to non ticked after restarting. (Included config is exact current configuration, not necessary same as last loaded config file)
- Fixed uae-configuration config listing garbage ????? line at the end.
- USB HID game controller [-] and [+] input axis movement used wrong event (one-shot instead of normal press/release).
- Possible fix for D3D display alignment errors in some modes (AMD only apparently)
- Fixed D3D blank screen after alt-tabbing back to fullscreen mode. Non-D3DEx (Windows XP mainly) only.
- Non UAE HD controller harddrives and CDFS config data conflict, inserting CD corrupted HDF path.
- Some CD (both images and physical drives) on the fly media switching problems fixed.
- Ignore start uncaptured and start minimized if starting in fullscreen mode.
- Input panel slots #2-#8 not saved to config file if slot #1 had GamePorts [PORTx] event.
- Configuration #1-#3 selected and GamePorts not set to and then changed back to , original slot #1 event was not restored.
- CD32 gameport type also enabled normal joystick firebutton/2nd button event. Only CD32 red and blue are needed.
- Break to debugger if program jumps to non-existing memory ("Did something stupid") and any break point is already active.
- Remember last selected Input panel device.
- 64-bit build now support up to 2.5G memory space and max 2G of Z3 fast RAM, emulated as 2x1G Z3 boards (1G is max Z3 board size) Note that AmigaOS may have signed integer problems if 2G border is crossed.
Télécharger WinUAE v2.5.0 Beta 16
Site Officiel de WinUAE
 
 NRage Input Plugin 2 v2.3c (r71) 
Dimanche 09/09/12 à 11:53 par Firebrand
La version stable de ce plugin manettes pour émulateur Nintendo 64 a été mise à jour. Le numéro de version n'a pas été modifié, j'ai donc rajouté le numéro de release pour l'identifier (et en même temps, ça permet de voir la progression de la version WIP). Les améliorations sont les suivantes:
- modifier on gamepad crashes when unplugged - fixed.
- updating the 2.3c binary on the site, this doesn't warrant a version increase
Télécharger NRage Input Plugin 2 v2.3c (r71)
Site Officiel de NRage Input Plugin 2
 
 GameEx v12.82 
Samedi 08/09/12 à 11:27 par Firebrand
Ce frontend vient d'avoir 2 mises à jour consécutives mais les améliorations ne concerneront que les utilisateurs de la version payante:
v12.82
- Steam updates.

v12.81
- A new front end first for registered GameEx users - Plug and play Steam support with automatic artwork, videos and database.
- This would not have been possible without PimpDaddyStu and NullPointer.
Télécharger GameEx v12.82
Site Officiel de GameEx
 
 WinUAE v2.5.0 Beta 15 FR 
Samedi 08/09/12 à 11:10 par Firebrand
La dernière version bta en dte de WinUAE a été traduite en français par l'équipe de Tradu-France.
Télécharger WinUAE v2.5.0 Beta 15 FR
Tradu-France
 
 Pasofami v2.0a 
Samedi 08/09/12 à 11:08 par Firebrand
Ce vénérable émulateur de consoles NIntendo 8/16-bit passe à la version 2 après être resté de longue années en v1.x. Le site étant entièrement en japonais, il m'est impossible de savoir si ce changement de version comporte des améliorations majeures ou s'il est juste cosmétique.
Télécharger Pasofami v2.0a
Site Officiel de Pasofami
 
 MAMEHub v2.0.3 
Vendredi 07/09/12 à 14:08 par Firebrand
Il est plutôt rare que cet utilitaire de jeu en réseau pour MAME s'offre une nouvelle version téléchargeable, les mises à jour se passant en général directement par l'utilitaire lui même. Disponible uniquement pour Windows (pour l'instant?), cette nouvelle version permettra aux nouveaux venus sur le réseau de MAMEHub de s'y mettre plus vite!
Télécharger MAMEHub v2.0.3
Site Officiel de MAMEHub
 
 ICE64 v3.2.0 (Beta) 
Jeudi 06/09/12 à 19:09 par Firebrand
Ce très bon émulateur Nintendo 64 a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
Core Changes:
- fix some games settings: new timing and logic need new setting for certain games e.g. Fighting Force 64 etc
- fix a silly typo bug for SI from v3.0(Final)
- refactor SP DMA handling codes:
*implement new SP DMA transfer function
*implement new SP IO task function
- refactor SI DMA handling codes
*rewrite SI timing and update related functions codes handling
*implement new SI IO task function
- refactor PI DMA handling codes: implement new PI IO task functions
- rewrite CPU check interrupt(phase I - experimental): implement new parm for check interrupt timer event
- fix NBA Showtime crappy sound:
*implement sound hack (it doesn't like normal MusyX audio logic)
*almost max VI/s, good sound and no hang
- refactor audio plugin codes:
*implement new audio interrupt function
*implement new ucode check function
- implement new speedup for MusyX and Delay SI timing within existing SpeedHack(experimental): benefit NBA Showtime, In-Fisherman etc
- minor update to dyna fetch codes logic
Télécharger ICE64 v3.2.0 (Beta)
Site Officiel de ICE64
 
 GameEx v12.80 
Mardi 04/09/12 à 21:41 par Firebrand
Ce frontend pour windows a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- Ben Baker added support for the new Ultimarc Servostik via the Ultrastik plugin.
- Fixes CloneOf database field.
- Includes new version of the EmuMovies download service utility. Now supporting system intro videos.
- Fixes Karaoke when in queue mode.
Télécharger GameEx v12.80
Site Officiel de GameEx
 
 WinUAE v2.5.0 Beta 15 
Lundi 03/09/12 à 18:23 par Firebrand
Une nouvelle version beta pour cet émulateur Amiga pour Windows a été publiée. Les améliorations sont les suivantes:
- Fixed too large GUI size if non-100% Windows DPI setting and full optimized build. (b13)
- Fonts with long names caused corrupted dialog structure.
- Marked WinUAE as Windows Vista/7/8 compatible. This should have been done long time ago, without this Windows enables some backwards compatibility features, for example Aero gets disabled in fullscreen directdraw.
- Disabled COPJMP bug emulation, it triggers incorrectly in Seven Sins/Scoopex. (Already did some logic analyzer testing but I can't yet confirm exact trigger conditions for this bug, it wasn't as simple as I originally thought)
- Editing non-custom event's qualifier reset input target to none.
- Lightpen cursor wasn't removed when lightpen mode was disabled.
- Wintab tablet messages corrupted memory if Windows driver installed but tablet mode was not enabled. (b6)
Télécharger WinUAE v2.5.0 Beta 15
Site Officiel de WinUAE
 
 Nintendulator v0.975 Beta (12/09/02) Unicode 
Lundi 03/09/12 à 18:20 par Firebrand
Cet émulateur NES n'avait pas fait parlé de lui depuis 6 mois. Cependant, les modifications de cette nouvelle version ne sont pas précisées sur le site officiel.
Télécharger Nintendulator v0.975 Beta (12/09/02) Unicode
Site Officiel de Nintendulator
 
 WinUAE v2.5.0 Beta 14 FR 
Dimanche 02/09/12 à 11:15 par Firebrand
On reste dans le monde de l'Amiga avec cette traduction en français de la dernière version beta de WinUAE.
Télécharger WinUAE v2.5.0 Beta 14 FR
Tradu-France
 
 FS-UAE v1.3.25 
Dimanche 02/09/12 à 11:14 par Firebrand
Cet émulateur Amiga a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- Properly close OpenAL device on shutdown (avoids error on shutdown on Windows with OpenAL Soft implementation).
- Bundle oal_soft.dll as OpenAL32.dll on Windows (no OpenAL installation needed, but will not use HW-specific drivers unless OpenAL32.dll is deleted from app dir).
- New shortcuts (soft/hard reset, freeze, debugger) [lallafa].
- Initial FreeBSD support (tested to compile and run on FreeBSD 8.2).
- Automatically choose best texture format for new video_format rgb565.
- Added config for Speed-Link Competition Pro Gold [Régis Patroix].
- Added support for RTG modes with native 16-bit buffers.
- Copy RTG video row data without pixel conversion when possible.
- Added support for PPC / Mac OS 10.5 [Tobias Netzel].
- Added support for 16-bit video and texture formats (new value video_format = rgb565).
- Fixes to allow for compilation with clang.
- Replaced deprecated valloc, getpagesize with posix equivalents.
- (Launcher) Bundle local Microsoft.VC90.CRT on Windows.
- (Launcher) Workaround to make translations work on Mac OS X.
- (Launcher) Fixed bug when setting hard_drive_x folders options from config files.
- (Launcher) Remove information panels when running on small resolutions.
- (Launcher) Updated translations: fr [Foul], de [nexusle], it [Speedvicio].
Télécharger FS-UAE v1.3.25
Site Officiel de FS-UAE
 
 WinUAE v2.5.0 Beta 14 
Samedi 01/09/12 à 11:47 par Firebrand
La série de beta de WinUAE s'allonge. Voici ce que cette nouvelle version propose:
- Borderblank emulation rewritten yet again, now borderblank state is included with color 0 change events (this time exactly where it should be), fully cycle-exact, works even if some strange program toggles it multiple time / scanline.
- Some GUI sanity checks, for example check if GUI size is really small or huge before opening GUI window and also after GUI is open. Reset size and fonts to default if size is out of range.
- GUI Windows DPI setting compensation fixed.
- Activate COPJMP bug emulation, only if 68000 CE. (logged since b11)
- Autoscale aspect ratio fixed. Setting is enabled by default now.
- Disable map rom if 24-bit address space and 2M ROM (No space for ROM mirror).
Télécharger WinUAE v2.5.0 Beta 14
Site Officiel de WinUAE
 
 ICE64 v3.1.0 (Beta) 
Samedi 01/09/12 à 11:45 par Firebrand
Cet émulateur Nintendo 64 a été mis à jour. Les améliorations sont les suivantes:
- correct the "Download Plugins", "ICE64 homepage" & "Online Help" website link
- refactor and rewrite portion of Core framebuffer handling codes
- rewrite part of DMA functions logic (experimental)
*new PI_IO_Timer, PI_IO_COUNTER_TYPE & PI_IO_Timer_Event
*new PIcount , SPcount & SI len check
*new SI status check for SI DMA interrupt and fix SI timer bug for CPU check interrupt
*new parm for check and invalidate compiled blocks for dma and related functions
- rewrite Flashram handling logic and update related functions (experimental)
*new error check
*new Flashram Status check function
*new PI DMA logic check for flashram
*refactor and rewrite flashram command handling logic
*new DMA IO status check logic
- partial rewrite of loadstate logic and related functions
- partial rewrite of dyna fetch handling logic and related functions (experimental)
- update rom close logic
- ???(experimental)
- codes cleanup to improve stability
- minor audio codes update
Télécharger ICE64 v3.1.0 (Beta)
Site Officiel de ICE64
 
<< Page précédentePage suivante >>