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 EasyMAME v5.4.2 
Dimanche 20/08/06 à 18:07 par MrBean
Nouvelle version de ce frontend destiné à MAME :
- New : Added default screen options (mame .107u3)
- New : Added option 'none' to video modes (mame .107u3)
- Improved : Re-arranged the mame options window.
- Improved : Small improvement when using zipped iconpacks.
- Changed : view 'Native' to 'Pixel Aspect'. (mame .107u3)
- Changed : Removed mame option 'Artwork'. Not needed anymore (mame .107u3)
- Changed : Removed 'hi-score directory'. Not needed anymore. (mame .107u1)
Télécharger EasyMAME v5.4.2
Site Officiel de EasyMAME
 
 Nouveau test : Final Fight 3 
Dimanche 20/08/06 à 14:10 par Shenron
Vous êtes stressé ? Contrarié ? Enervé ? La solution existe. Grâce à Final Fight 3, redécouvrez le plaisir d'une nuit de sommeil tranquille après un bon défouloir. Recommandé par le Dr SM.

 
 Mameinfo.dat v0.107u4 
Dimanche 20/08/06 à 06:26 par Firebrand
Tout comme History.dat, cet autre fichier informatif pour MAME suit de près la sortie de la dernière version du célèbre émulateur.
Site Officiel
 
 History.dat v1.07d 
Dimanche 20/08/06 à 06:20 par Firebrand
Ce fichier informatif pour MAME vient d'être mis à jour avec des ajouts relatifs à la nouvelle version intermédiaire de MAME.
Télécharger History.dat v1.07d
Site Officiel de History.dat
 
 N-Rage Input Plugin v2.0 Beta 
Samedi 19/08/06 à 21:06 par MrBean
Malgré la faible tendance de mises à jour dans le domaine de l'émulation Nintendo 64, N-Rage Input Plugin se voit amélioré grandement pour le plaisir des fans. Il permet une émulation avancée des différents types et fonctions des manettes de la célèbre console nippone. Voici la liste des améliorations pour cette nouvelle version Beta de l'utilitaire :

+ Better detection of devices; more joysticks should work now, as well as steering wheels and things that aren't strictly "gamepads"
+ N64 controllers can now get input from multiple gamepad type devices
+ Now able to assign a key, mouse, or gamepad control to as many N64 control surfaces as you like
/ device selection for keybinding no longer needed; devices list now shown as "Force-Feedback Devices" under ControllerPak selection (pick Rumble, and tick the "RawMode" box)
/ no longer possible to send FF events from multiple controllers to the same FF device (this shouldn't have worked anyway)
+ now captures mouseclicks properly in Controllers tab (disable button clicks while polling)
+ INTERNATIONAL SUPPORT (and internally switched to Unicode)
+ releases exclusive mouse while in config menu (fixed a mouse bind while locked issue)
+ add independent X/Y mouse sensitivity
+ changed absolute mouse support: now choose between Buffered (default from before), Absolute, and Deadpan (control only moves while you move the mouse)
+ various optimizations, bugfixes, and spelling fixes
+ LOTS of documentation added to the source; it should be more legible now
+ rewrote controller save and restore (underlying CONTROLLER and BUTTON structs changed...)
/ Button mappings and modifiers will need to be reset on first load
+ now rewrites mempak to save immediately after writing to controller (1.83 and previous didn't save the mempak until RomClose)
+ now possible to map shortcuts to buttons and axes as well as keys (be careful)
+ tabbing within the config window actually works now
---- Source
Télécharger N-Rage Input Plugin v2.0 Beta
Site Officiel de N-Rage Input Plugin
 
 Optimized MAME/MAME32 v0.107u4 
Samedi 19/08/06 à 12:21 par Firebrand
Ces builds de MAME et MAME32 optimisés selon différents types de processeurs viennent d'être mis à jour et rajoutés sur notre serveur. Vous les retrouverez dans les sections correspondantes.
Site Officiel
 
 SSSPSX v0.0.33 
Samedi 19/08/06 à 12:06 par Firebrand
Cet émulateur PlayStation vient d'être mis à jour. Le site étant entièrement en japonais, je ne puis donc vous en dire ce qu'il en retourne (l'émulateur lui même est en anglais par contre).
Télécharger SSSPSX v0.0.33
Site Officiel de SSSPSX
 
 WIP Tradu-France [SnesGT 0.210 beta 1 fr 
Samedi 19/08/06 à 05:42 par MrBean
Benjamin Siskoo, l'homme derrière les traductions prolifiques de Tradu-France, nous a fait part des dernières nouvelles concernant ses projets...
Beaucoup de nouvelles aujourd'hui. Commençons par une nouvelle interview. Guillaume Duhamel, créateur de l'émulateur Saturn, s'est prêté au jeu des questions/réponses, avec des infos sur les nouveautés de la version MAC. Je vous rappelle qu'une interview de Runik est aussi dispo :

>>> Consulter : Interview de Guillaume Duhamel
>>> Consulter : Interview de Runik

J'en profite pour signaler la mise à jour de la liste de compatibilité de Yabause, que l'on peut retrouver sur le lien suivant :
>>> Consulter : Emu-Compatibility

Ensuite, Gigo, l'auteur de SnesGT a sortie une nouvelle version de son bon émulateur Super Nintendo. Les nouveautés étant en japonais, il faut s'en passer malheureusement.

>>> Télécharger : SnesGT 0.210 beta 1 Fr

Et enfin, mise à jour du sondage, la question était "La liste de compatibilité Chankast est elle utile". Il y a eu 620 votes, 85 % pour le Oui et 15% pour le NON. Merci à tous les votants. Une nouvelle question est à l'ordre du jour et ca se passe sur votre droite :)

Bonne journée à tous, hésitez pas à laisser des commentaires sur le forum concernant les interviews, sachant que les développeurs les lisent :)

Télécharger SnesGT v0.210b1 fr
Interview de Guillaume Duhamel
Interview de Runik
Emu Compatibility
Site Officiel de Tradu-France
 
 SSF v0.07 Beta R7 
Samedi 19/08/06 à 05:23 par MrBean
Une autre release de provenance nippone, SSF vient d'être mis à jour. Il s'agit d'un émulateur SEGA Saturn tournant sous système Windows. Malheureusement, la liste des nouveautés m'est illisible. Quoi qu'il en soit, le fichier reste disponible, juste ci-dessous.

Télécharger SSF v0.07 Beta R7
Site Officiel de SSF
 
 Ootake v0.61 
Samedi 19/08/06 à 05:09 par MrBean
Nouvelle version de cet émulateur Nec PC Engine japonais qui est basé sur les sources du PROJECT PC2E.
- When "Sherlock Holmes (1&2)" and "Last Armageddon" were played, the
problem that had been played as ADPCM voice becoming interrupted was
solved. *When do you play "Sherlock Holmes (1&2)", use "CD drive to which
reading is steady fast" or "Virtual CD drive".
- The access timing of CD-ROM was modeled on a real machine more. In the
favor, the capacity of the "Save State file" has decreased by 510KB.
- When "Tenshi no Uta" were played, the problem that the game screen in the
casino has become pitch-dark was solved.
- When "Popful Mail" were played, the bug that the screen of the demo has
become pitch-dark (It is generated by v0.60) was corrected.
- The bug that an extra sound had been uncommonly emitted according to the
game at the end of the tune of the CD-DA sound (It is generated by v0.60)
was corrected.
- Timing in which the tune of CD-DA was repeatedly performed was made
preciser.
- "Save State" was made to be able to be done with stability even while it
accessed CD-ROM.
Télécharger Ootake v0.61
Site Officiel de Ootake
 
 MAME32 v0.107u4 
Vendredi 18/08/06 à 10:57 par Firebrand
Bien entendu, une nouvelle version de MAME32 suit de très près la sortie de la dernière version intermédiaire de MAME.
Télécharger MAME32 v0.107u4
Site Officiel de MAME32
 
 MAME v0.107u4 
Vendredi 18/08/06 à 10:53 par Firebrand
La MAME Team vient de publier une nouvelle release intermédiaire pour cet émulateur qu'on ne présente plus:
MAMETesters Bugs Fixed
- mngrecording0107u1ora [Aaron Giles]
- vectorsnapshot0107u1red [Aaron Giles]
- tdfever087u4gra [Canim]
- quizmeku087u4gra [Canim]

Source Changes
- Fixed the dips for Apache 3 and Dark Mist. [Brian Troha]
- Added built-in overlays for clowns and maze. [Mr. Do!]
- Converted Final Romance 2 to be dual screen. [David Haywood]
- Converted the VFD display in the BFM games to use a second screen rather than hacking onto the main screen. [El Condor]
- Fixed detection of left/right modifier keys when paused. Also added support for recently added keys so they are detected by MAME when paused. [Ben Rudiak-Gould]
- Changed render_target_alloc() to take a bitmask of flags. In addition to loading a single file, targets can also be marked "hidden", and only non-artwork views can be made visible. [Aaron Giles]
- Added new render target layer config flag to disable screen overlays. [Aaron Giles]
- Changed snapshot taking code to render the particular screen to a temporary render target. This allows vector games to have snapshots again. [Aaron Giles]
- Normalized the naming of several functions in video.c, most importantly: [Aaron Giles]
.force_partial_update -> video_screen_update_partial
.configure_screen -> video_screen_configure
.set_visible_area -> video_screen_set_visarea
- Added new functions that do accurate per-screen timing based on video parameters: [Aaron Giles]
.video_screen_get_hpos
.video_screen_get_vpos
.video_screen_get_hblank
.video_screen_get_vblank
.video_screen_get_time_until_pos
- Fixed bug that caused the VIDEO_EOF to be called repeatedly while in the debugger. [Aaron Giles]
- Split render.c into rendutil.c, rendlay.c, and render.c to keep the code more organized. [Aaron Giles]
- Abstracted the notion of outputs. A new module, output.c, now controls all outputs. Each output is tagged with a name; some standardization eventually needs to happen on these names, but at the moment it's fully open. The OSD layer can register with output.c to be notified when outputs change. From there, it is free to do what it wants. LEDs have now been converted to outputs with the name "led0", "led1", etc. [Aaron Giles]
- Added support for notifying external clients of changes in output states in the Windows OSD system. See windows/output.h for a list of messages that external clients can register to receive. Removed the
built-in hacky LED support in the Windows OSD layer. Created a sample application ledutil.exe which subscribes to the external events and routes the "led0", "led1", and "led2" outputs to the keyboard LEDs just like before. If you want to continue to have LED support, simply copy ledutil.exe into your startup folder and let it run in the background. [Aaron Giles]
- Modified the Q*Bert driver to signal a "knocker0" output when the knocker is triggered. [Aaron Giles]
- Added new layout element component type "text", which lets you draw text in the built-in MAME font onto an element in a layout. This can be used for basic lamps and built-in layouts. See maxaflex.c for
an example. [Aaron Giles]
- Added new layout element component type "led7seg", which constructs a 7-segment LED in an element in a layout. This is commonly used for external score and timer displays. See maxaflex.c for an example. [Aaron Giles]
- Added built-in layouts for Turbo, Subroc 3D, Buck Rogers, Atari Football, Atari Baseball, and Super Speed Racer using the new primitives. [Aaron Giles]
- Fixed overflow computation in the S2650 core. [Aaron Giles]
- More Sega G-80 raster cleanup: [Aaron Giles]
* consolidated the video hardware implementations
* fixed cocktail mode video and controls in all games
* fixed Monster Bash (2 board version) video
* revived Sindbad Mystery and fixed sound chip frequencies

New games added or promoted from NOT_WORKING status
- Trivia Quest [Pierpaolo Prazzoli]
- SunA Quiz 6000 Academy [David Haywood]

New clones added
- Zero (set 2) [David Haywood]
MAMEDev
 
 Emu Loader v4.9.3 
Jeudi 17/08/06 à 12:47 par Firebrand
Ce frontend pour MAME vient d'être mis à jour. Les modifications sont les suivantes:
- fixed: Missing 16x16 sized icons in emulator icons files pack, causing index errors
- fixed: Some "mame.ini" settings were not being written correctly or not at all
- fixed: Icons not not displaying correctly or not at all in games list and status bar while in small icons mode (16x16)
- changed: Moved game icon size settings from view mode tool bar button to "View" main menu
- added: Option "Bold Font In Selected Game" that toggle normal / bold font style in the selected game (preferences screen, appearance tab)
- added: When game snapshots file/folder setting is empty (frontend setting), the path from MAME based emus will be automatically used. This feature is used when doing a clean frontend install
Télécharger Emu Loader v4.9.3
Site Officiel de Emu Loader
 
 GameEx v5.62 
Jeudi 17/08/06 à 11:38 par Firebrand
Même si nous n'avons pas fait de news sur ce frontend multi-émulateur orienté multimédia depuis longtemps, il n'en est pas resté pour inactif. La preuve, en voici (encore) une nouvelle version:
- Updated default themes thanks to Amos
- New Spinner MAME games list, listing dial and wheel games
- New Trackball MAME games list

Télécharger GameEx v5.62
Site Officiel de GameEx
 
 Nouveau test : Aladdin 
Mercredi 16/08/06 à 13:27 par Shenron
Jamais deux sans trois ; après la MD et la SNIN, voici le test (rapide) de Aladdin sur les 8 bits de Sega.

 
 GoodGUI v1.3 
Lundi 14/08/06 à 20:32 par MrBean
Nouvelle version de cette alternative aux commandes des outils GoodXXX de Cowering. Elle permet d'ajouter une interface graphique aux fonctions des utilitaires de base. Le soft nécessite le .Net Frameworks v1.1 sous système Windows. Voici les nouveautés :
- improved 'multi dir'
- fixed a bug which caused 'multi sys' to give an error when nothing was selected
- added Cowering's fixnes script in Good.doc
- arguments with multiple options are now blue, right click to cycle through the different commands (ni
Télécharger GoodGUI v1.3
Site Officiel des Good Tools
 
 MAME v0.107u3 
Vendredi 11/08/06 à 16:08 par MrBean
Pour une troisième fois, voici une version intermédiaire de MAME v0.107. Les améliorations sont les suivantes :
MAMETesters Bugs Fixed
----------------------
pignewt0106u3gre [Aaron Giles]
ui_draw_text0.107u2red [Aaron Giles]
blueprnt0107u2red [Aaron Giles]

Source Changes
--------------
Improved DIP switches in benberob. [Brian Troha]

Added support for real Bubble Bobble MCU. [Trinity, Nicola Salmoria]

Fixed track lookup implementation in Virtua Racing, bringing the
game much closer to playable. [Olivier Galibert]

Minor cleanup and speed hack removal in the konamigx.c [R. Belmont]

Improved magicfly driver. All graphics are properly decoded / banked
now. [Roberto Fresca]

More improvements to the 6840 timer module. Updated the MPU4 driver
to the most recent implementation. Convert Cosmic Chasm over to
using the new system. [El Condor]

65816/377xx update: [R. Belmont]
* Made block transfer instructions interruptable as they are on
both actual chips (previously a single opcode could eat >400,000
cycles with obvious consequences for interrupt timing)
* M377xx block transfers move one less byte than the 65816, fixed

Adjusted the DAC sound level on the 2612 to something more
reasonable. [David Haywood]

Taito JC update: [Ville Linde]
* Some general improvements to the driver
* Added some more opcodes to the TMS320C51 core

Improved the M2 driver so that the M2 kernel starts to boot, but it
hangs quite soon due to some multiprocessor issues. [Ville Linde]

Updated several games' input ports to use IPT_BILL1 for bill
acceptors. [ClawGrip]

Properly documented and connected the MCU code in the Namco System 1,
System 86, Baraduke, Pacland, and Sky Kid drivers. [Brian Troha]

Renamed "Native" views to "Pixel Aspect" views to avoid the confusion
that they are anything but artificial aspect ratios. [Aaron Giles]

Added beam width control to the UI sliders. [Aaron Giles]

More Zaxxon driver cleanups/fixes: [Aaron Giles]
* fixed sound problems in Razmataz
* corrected background and sprite positioning
* fixed bugs introduced in sample handling
* bootlegs and alternate versions work again
* added state saving support to the Sega universal sound board

Added several common generic graphics layouts to vidhrdw/generic.c,
for use by multiple drivers. [Aaron Giles]

Added new option -video none which can be used for CPU benchmarking
without the overhead of the video system. [Aaron Giles]

Fixed remaining crashes in GDI/ddraw mode when drawing vector games.
[Aaron Giles]

Removed the -artwork option to avoid confusion. If you want to run
without any artwork, use -view standard instead. [Aaron Giles]

Added options -screen, -aspect, -resolution, and -view which apply
to all windows. These values can be individually overridden for each
specific window by using the existing -screen, -aspect,
-resolution, and -view options. [Aaron Giles]

Fixed bug that caused the sound sampling code to not track changes in
the refresh rate. [Aaron Giles]

Began cleanup/rewrite of the Sega G-80 raster games. This is still
very much a WIP, so don't report any bugs: [Aaron Giles]
* cleaned up input port handling similar to the G-80 vectors
* proper clock and video speeds
* reimplemented Space Odyssey background including collision detect
* fully implemented Pig Newton background
* connected 2-board Monster Bash more correctly

Added new macro PORT_SERVICE_DIPLOC for specifying a PORT_SERVICE
and a DIPLOCATION. [Aaron Giles]

New games added or promoted from NOT_WORKING status
---------------------------------------------------
Trivia ? Whiz (Edition 3) [Pierpaolo Prazzoli]
Legend of Heroes [Pierpaolo Prazzoli]
Super Bubble 2003 [Pierpaolo Prazzoli]
Dambusters [Norbert Kehrer]
Catacomb [Mike Coates]

New clones added
----------------
Galaga (Midway set 1 with fast shoot hack) [David Widel]
Versus Net Soccer (3 new versions) [R. Belmont, f205v]
Ace Attacker (System 16A) [Arzeno Fabrice]
Arm Champs II v2.6 [Gerald Coy]
Ace Attacker (System 16A) [Arzeno Fabrice]

New games marked as GAME_NOT_WORKING
------------------------------------
Casino 5 [Pierpaolo Prazzoli]
Site Officiel de l'équipe MAMEDev
 
 Nouvel article : l'historique de Sega 
Vendredi 11/08/06 à 13:35 par Shenron
L'histoire de la firme au hérisson fut jalonnée de nombreuses péripéties, d'immenses succès et de remarquables débâcles, d'idées lumineuses et (trop ?) novatrices et d'impardonnables erreurs. C'est aussi pour ça qu'on l'aime, et qu'on remercie Zapier de nous offrir cet historique.

 
 WinUAE 1.3.1 et WinUAE 1.3.1 fr 
Jeudi 10/08/06 à 00:40 par MrBean
Il y a peu, les nombreux fans de la machine mythique qu'est l'Amiga ont pu se réjouir car l'excellent logiciel WinUAE a été mis à jour. Cet émulateur Amiga tournant sous système Windows se voit amélioré des nouveautés dans la liste suivante :

Bugs corrigés introduit avec la version WinUAE 1.3 :

- Correction d'un problème de plantage avec Uaescsi.device.
- Plantage au démarrage si a ROM A4000 était utilisé sans AGA.
- Bug de lecture du fichier original ADF étendu.
- Les modes en plein écran large supérieur à 1280 fonctionnent.
- Les données de configuration du filtre son "led" était mal lu.
- AVIOutput ne séparait plus quand le focus était perdu.
- Le changement du plein écran/fenêtré du filtre D3D ne devrait plus planter.
- Correction du "Integrated mousehack access fault".

Nouveautés et fonctions améliorés :

- Stockage des paramètres du codec AVIOutput et autres petits tweaks.
- Mise à jour d'HRTMon vers la version 2.30, support de WHDLoad-commands.
- Des tweaks des timings de chipset personnalisés.text

De plus, Benjamin Siskoo a publié sa propre version de l'émulateur. Comme toujours, Tradu-France répond à son mandat en proposant la version française de WinUAE 1.3.1.

Télécharger WinUAE 1.3.1
Télécharger WinUAE 1.3.1 fr
Site Officiel de WinUAE
Site Officiel de Tradu-France
 
 SSSPSX v0.0.31 
Mardi 08/08/06 à 04:14 par MrBean
Cet émulateur de la Playstation japonais vient d'être mis à jour pour le plaisir de ses utilisateurs.
Télécharger SSSPSX v0.0.31
Site Officiel de SSSPSX
 
 Kawaks v1.56 
Mardi 08/08/06 à 01:55 par MrBean
Razoola nous informe d'une nouvelle sortie pour le populaire Kawaks.Cet émulateur supporte avec une excellente qualité; la Neo Geo, la CPS-1 et la CPS-2 sous système Windows. Voici la liste des nouveautés qui consiste, en fait, en la liste des nouveaux jeux supportés, le tout principalement en rapport avec la dernière version de MAME :
* New drivers:
o Metal Slug 5 (dedicated PCB)
o Metal Slug 5
o Metal Slug 5 (decrypted C)
o Metal Slug 5 Plus (hack)
o Metal Slug 6 (hack)
o Pochi and Nyaa
o Samurai Shodown V
o Samurai Shodown V (decrypted C)
o Samurai Shodown V (alternate set)
o Samurai Shodown V (bootleg)
o Samurai Shodown V Special
o Samurai Shodown V Special (decrypted C)
o Samurai Shodown V Special (censored alternate set)
o Samurai Shodown V Special (less censored alternate set)
o SNK Vs. CAPCOM (dedicated PCB)
o SNK Vs. CAPCOM (dedicated PCB set 2)
o SNK Vs. CAPCOM
o SNK Vs. CAPCOM (decrypted C)
o SNK Vs. CAPCOM (bootleg)
o SNK Vs. CAPCOM Plus (hack 1)
o SNK Vs. CAPCOM Plus (hack 2)
o SNK Vs. CAPCOM Super Plus (hack)
o The King of Fighters 2003 (dedicated PCB)
o The King of Fighters 2003
o The King of Fighters 2003 (decrypted C)
o The King of Fighters 2003 (bootleg 1)
o The King of Fighters 2003 (bootleg 2)
o The King of Fighters 2003 EX Hero (hack)
o The King of Fighters 2003 EX Ultra Plus (hack)
o Crouching Tiger Hidden Dragon 2003 Super Plus (hack)
o The King of Fighters 2002 Magic Plus (hack)
o Art of Fighting 3 (Korean version)
o Real Bout Fatal Fury 2 (Korean version)
o Fighters Swords (Korean version)
o The Last Soldier (Korean version)
o Final Fight (US 900613)
o Carrier Air Wing (World 901009)
* Renamed ROM's in kog to match MAME.
* Renamed kf2k4spe to kof2k4se and added sound ROM's to match MAME.
* Renamed kof2km2 to kf2k2mp2 to match MAME.
* Renamed kf2k2pa to kf2k2pla to match MAME.
* Renamed ROM's in kf10thep to match MAME.
Télécharger WinKawaks v1.56
Site Officiel de Kawaks
 
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